Logo uk 365469d33e4bd6a32c99bc85282d53d61d148f0f28c620f311aa04d6107f4268

КОЛИ ЗАКІНЧИТЬСЯ БУДІВНИЦТВО ПОДІЛЬСЬКОГО МОСТОВОГО ПЕРЕХОДУ

Іван Вербицький

26 червня 2014

Подільський мостовий перехід є найвідомішим київським довгобудом. Обіцянки відкрити його за рік-два вже стали традицією для всіх очільників Києва, однак об'єкт досі не завершили навіть на 50%. Основною причиною цього є проблеми з грошима. ЦДС зібрав дані про динаміку фінансування з часу початку будівництва і на їх основі зробив кілька припущень щодо можливої дати завершення робіт.
Станом на 1 січня 2014 року об'єкт було профінансовано на суму 3 млрд. 735 млн. 147,83 тис. грн. Загальна вартість будівництва (в розрахунках 2012 року) - 7 млрд. 628 млн. 151,19 тис. грн. Таким чином, станом на 1 січня 2013 року було профінансовано 48,97% будівництва мостового переходу; для завершення будівництва у 2014 та наступних роках потрібно виділити 3 млрд. 893 млн. 3,36 тис. грн.
У бюджеті Києва на 2014 рік закладено 166 млн. грн на будівництво Подільського мостового переходу. 165 млн. 548,2 тис. грн буде спрямовано на будівельні роботи, 451,8 тис. грн - на оплату за 2013 рік.
Минулого року на будівництво мосту було передбачено удвічі більше коштів - 350 млн. 420 тис. грн, однак реально було виділено 31 млн. 148,94 тис. грн. Якщо у 2014 та у всі наступні роки будівництво буде вестися на рівні реального фінансування 2013 року, то міст завершать у 2137 році.
Якщо у 2014 році на будівництво буде реально виділено всі заявлені кошти, тобто 165 млн. 548,2 тис. грн., і такі ж суми виділятимуться у всі наступні роки, будівництво мосту завершиться у 2037 році.
У середньому за 2004-2013 роки, з початку активної фази будівництва, на нього щороку виділялося 346 млн. 992,72 тис. грн. Якби такий же середньорічний показник фінансування збергіся у 2014 році, а також у всі наступні роки, будівництво могло би бути завершене у 2025 році.
Найбільше коштів на будівництво було виділено у 2007 році - 645,26 тис. грн. Якби фінансування було на такому ж рівні у 2014 та у всі наступні роки, будівництво можна було б завершити у 2019 році.
Всі припущення щодо можливої дати завершення робіт зроблені виключно з огляду на можливу динаміку фінансування будівництва, без врахування технічних можливостей освоєння цих коштів. Однак сьогодні саме проблеми з фінансуванням є основною перешкодою для добудови мостового переходу.